Friday 3 July 2015

PLANSZA 45

.
http://mrocznykaplan.blogspot.com/2013/12/plansza-10.html                                                                                                                

Siemano.

Zaprezentuję krótki tutorial jak zrobiłem efekt deszczu na końcowych planszach rozdziału trzeciego.
Główne założenie wykonania efektu - szybko, sprawnie, bez babrania się w detalach.

Robiłem już takie rzeczy nanosząc za pomocą tabletu przerywane linie na osobnej warstwie w programie graficznym. Poniżej przykładowy kadr z planszy 9 do komiksu Vynx. ( projekt skończył się na 18 planszach, trochę szkoda)


Żmudna to metoda, więc do Mrocznego Kapłana postanowiłem spróbować czegoś nowego.

A więc pojechali z tematem...

1) Wpisujemy w wyszukiwarce "rain textures" i zasysamy z wybranej strony grafikę która nam się podoba.
    Ja znalazłem takiego oto dziada.

2) ściągamy grafikę i odpalamy ją w programie graficznym.
 Prawdopodobnie  każda aplikacja posiada funkcję "zaznacz według koloru", lub "zaznacz według odcienia szarości/bieli" itd.
Chodzi o to by pozbyć się czarnego tła.

3) Kopiujemy to co zaznaczone (ctrl + c) i wklejamy na osobną warstwę na naszej planszy (ctrl +v)


4) Oczom naszym powinno się ukazać coś takiego jak na załączonym obrazku..

Pilnujemy by warstwa z deszczem była ponad rysunkiem ale poniżej ramek, dymków i tekstu.
Skalujemy warstwę do rozmiarów planszy.
Jeśli deszcz pada zbyt intensywnie, błehłehe, dajemy widoczność warstwy na poziomie 50% - 60%.

5) Nadajemy warstwie kolor za pomocą suwaków.
    Cieszymy się lub nie cieszymy z pozyskanego efektu.

Całość zajęła mi parę minut, o wiele krócej niż przygotowanie tego tutoriala...


PS. Dodałem licznik wyświetleń na dole strony. Jest około 3500 odsłon. Pewnie że przez przypadek sam nabiłem se parędziesiąt a kolejne parędziesiąt/paręset nabiły roboty.
Tak czy siak wygląda na to że ktoś tam ten komiks czyta co mnie cieszy i raduje.

No comments:

Post a Comment