Sunday 23 November 2014

PLANSZA 36

.
.
http://mrocznykaplan.blogspot.com/2013/12/plansza-10.html                                                                                                                

Poniżej załączam zdjęcie oryginalnej planszy.
Tusz i farby na lekko szarej kartce xero format a4.

oryginalna plansza komiksowa
Będąc już przy tm zdjęciu, chciałbym zalinkować dość ciekawe artykuły dotyczące oryginalnych plansz komiksowych traktujących je jako sztukę współczesną, kolekcjonerstwo a także... inwestycję kapitału!

http://www.artique.pl/plansze-komiksowe-jako-sztuka-wspolczesna/

http://www.sukcesmagazyn.pl/artykul/1111070.html?print=tak&p=0

Po tej lekturce zaczynam skrzętnie katalogować nowe plansze do segregatora. Nie ma bata.
 Dodatkowo obiecałem sobie zrobić porządek w szufladach ratując to co jeszcze nie zostało zjedzone przez mole, zalane browarem bądź oblepione gumą do żucia.

Kto wie, może kiedyś na swoich planszach zarobię miliony.
 A jeśli nie, zawsze łatwiej sprzedać komiks z załączaną oryginalną planszą niż bez niej.

Idąc za ciosem - niegłupim pomysłem byłoby w przyszłości założenie mrocznego kramiku na tym blogu.
" Kup oryginalną planszę Mrocznego Kapłana"

Amen.








2 comments:

  1. Katalogowanie jest dobrym pomysłem, ale rysowanie na kartce xero już nie bardzo. Zakup sobie blok rysunkowy Cansona, jest stosunkowo tani, chyba 3 PLN za 20 kartek. Za to już przy gramaturze 90 zauważysz kolosalną różnicę w komforcie pracy, no i kartka się nie pognie. ;)

    ReplyDelete
  2. Dzięki za sugestie. Mam różne bloki w szufladach min. wspomniany blok Cansona. Jest ok, tez polecam.
    Motyw jest jednak taki że preferuje kartki o szarym odcieniu.
    Nałożona farba ładniej się prezentuje po zeskanowaniu więc z początku zainwestowałem w ryzę szarego papieru xero.
    Ostatnio dopiero odkryłem w dobrym sklepie z art. biurowymi szare karony A4 "no name" o gramaturze ok 160-220g/m2.
    Te są póki co najlepszym wyborem dla mnie. Kartki pod wpływem farby i tak się gną ale już nie tak mocno.

    ReplyDelete